Je eerste bootcamp komt eraan! Je hebt jezelf ingeschreven of leest nog even wat je te wachten staat. Superspannend en toch wil je graag fitter worden of misschien afvallen. Hieronder lees je hoe je je goed kan voorbereiden!

Kleding

Bij  bootcamps combineer je kracht 💪🏻en conditie training 🏃🏻‍♂️. De conditie training kan zijn met springen, rennen of een circuit training waardoor je hartslag omhoog gaat. Je kan daarom het beste hardloopschoenen met een goede demping aantrekken. Daarnaast een korte broek of een legging en een t-shirt.

In de herfst trek je wat meer lees daarvoor deze blog: Bootcamp in de herfst dit trek je aan.
In de winter trek je wat meer lees daarvoor deze blog: Bootcamp in de winter dit trek je aan.

Heb je geen hardloopschoenen of legging? Dat is geen probleem. In eerste instantie zijn normale sportschoenen een joggingbroek en katoenen t-shirt ook prima. Als je vaker komt trainen (grote kans) dan is goede workout gear wel super belangrijk.Vraag altijd advies aan je trainer wat het beste is, ze hebben veel sport ervaring en kunnen je advies geven.

TIP! Vraag naar Body Rock kleding 🥳

Eten en drinken

Eet maximaal twee uur voor de training een grote maaltijd. Als je een uur voor de training nog iets wilt eten dan neem je een kom yoghurt of kwark met wat fruit. Eet vooral niet te zwaar. Drink over de hele dag verspreid ongeveer 2 liter water. Neem ook een flesje water mee naar de training. Als je dan een droge mond krijgt dan is een slok water superlekker.

Bootcampen met een blessure

Het is altijd goed om te vragen of je wel of niet mee kan doen met een bootcamp als je een blessure hebt. Stuur even een mail of whatsapp naar de trainer met de omschrijving van je klachten. Je krijgt dan voor de training begint advies of je mee kan doen of misschien beter thuis kan blijven. Ga in elk geval naar een sport fyiotherapeut. Ken je geen sport fysiotherapeut? Vraag ernaar bij je trainer, die kan je vast naar een goede verwijzen.

Heb je last van een pijntje maar is het niet erg genoeg om thuis te blijven? Of ben je net hersteld van je blessure? Informeer je trainer voor de training even waar de pijn zit of blessure zat. Je kan hem of haar even apart nemen om uit te leggen wat er aan de hand is. De trainer houdt altijd rekening met je!

Wil je meer weten over de bootcamps of HIIT training ? Dan kan je erover lezen op de bootcamp pagina en HIIT training pagina.

Geniet van je eerste bootcamp 😊💪🏼💪🏼