Hoevaak ga jij deze maand sporten?

Veel mensen vinden het moeilijk om consistent te blijven in het sporten. Sommige weken heb je het wat drukker dan andere weken. Om die reden kan je training er nog wel eens bij inschieten. Als dit vake gebeurt dan is het ideaal om een maanddoel te stellen. Als je 3 keer in de week wilt sporten dan wordt het dus 12 keer per maand. Kan je een keertje niet? Dan vink je je training later af. Hou je doel goed in de gaten. Merk je halvewege de maand dat je al vaker gesport hebt? Of helaas de eerste rij nog niet afgevinkt hebt. No stress. Je je doel altijd bijstellen.

We helpen je een beetje met het afvinken.

Stap 1: kies uit hoeveel dagen je deze maand wil sporten (4, 8 of 12).

Stap 2: download de juiste kalender via de links hieronder.

Stap 3: elke keer als je gesport hebt kleur je een vakje in.

Stap 4: zorg ervoor dat je aan het einde van de maand alle vakjes in hebt gevuld.

Waar zorgt deze manier van plannen voor?

Met een maanddoel kom je vaker trainen. De kalender geeft je visueel feedback over of je op schema loopt of niet. Het neemt je excuus om niet te sporten weg. Je wilt namelijk aan het einde van de maand alle vakjes ingekleurd hebben. Ook als je het een week druk hebt, omdat je een drukke baan hebt of een wisselend rooster, kan je je maanddoel bereiken. Het maakt dus niet uit of je een week minder sport, dit kun je later inhalen. Het uiteindelijke maanddoel is dus belangrijker dan de korte termijn. Download hieronder je kalender en print hem uit!

Download de kalender voor 4 keer sporten

Download de kalender voor 8 dagen sporten

Download de kalender voor 12 dagen sporten