3 pijlers voor een succesvolle leefstijl
05 december 2021 
in Mindset

3 pijlers voor een succesvolle leefstijl

3 pijlers voor een fitte leefstijl!

Als je denkt aan een gezonde, fitte leefstijl dan denk je misschien al snel aan elke dag naar sportschool, shakes, op dieet en 'snel resultaat' hypes. Het kan je hoofd nog wel eens aan het tollen brengen. We hebben het eenvoudig gemaakt. Een gezonde leefstijl kent 3 pijlers die onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn. Ze zullen een eindeloze bron van energie en plezier voor je zijn.

Of je nou je conditie wilt verbeteren, sterker wilt worden of wilt afvallen. Het draait altijd om een goede balans. je kan geen van deze 3 bereiken als niet gezond bent. Op deze manier helpen onze pijlers je. Ze staan met elkaar in verbinding. Geef je één van de pijlers geen aandacht dan heeft dit effect op je energieniveau en op de lange termijn op je resultaten.

1. Voeding: Positieve energie

Als we het over energie hebben dan hebben we het over eten en drinken. Het internet staat vol met adviezen rondom gezonde voeding. Als je aan de slag gaat met een gezonde leefstijl leer je meer over voeding. Welk effect heeft dit ..... eten op mijn dagelijkse calorie inname? Hoe voel ik me na een dag van weinig eten? Hoe voel ik me na een dag teveel eten? Dit zijn vragen die je jezelf zou moeten stellen als je positieve energie wilt opdoen. 

Het meest belangrijk is dat je genoeg eet om energie te hebben en niet teveel omdat je anders niet alles opneemt. Tip: hou je voeding bij in de Food app. Dan zie je of je eten in balans is.

2. Mindset: Zie je doel als voor je 

Je bent gewend om dingen al jaren op een bepaalde manier te doen. je eet, drinkt, sport en rust op dezelfde manier. Nou wil je je leefstijl veranderen. Ons patroon wordt daar niet vrolijk van. Daarom is het veranderen van je leefstijl een proces. 

Je hebt een mindset nodig die groeit. Die kijkt naar wat er verbeterd kan worden. Die je complimenteert als iets tofs hebt bereikt. Door te leren begrijpen waarom bepaalde dingen fout gingen in het verleden, kun je de toekomst sterker in. Zo ontdek je wat voor jou werkt. Want iedereen is anders! Je zal keuzes moeten maken. Wij helpen jou met het doorbreken van oude gewoontes en het aanleren van nieuwe gewoontes.

3. Training: bouw je eigen energiecentrale

Om je conditie te verbeteren, sterker te worden en/of af te vallen is drie keer per week sporten top! Er zijn 5 factoren die beter worden en dat ga je merken!

Je coördinatie zal beter worden. De eerste keren zullen sommige oefeningen niet makkelijk zijn. Door bewegingen regelmatig te herhalen kan je de oefeningen gaandeweg steeds beter uitvoeren.

Je lenigheid zal toenemen. Door tijdens de trainingen de oefeningen goed uit te voeren zal je merken dat je flexibeler wordt in je schouders, rug en heupen. De lenigheid neemt toe omdat je spieren aan het werk gezet worden en daardoor beter doorbloeden. Bye bye onverklaarbare stramme spieren, stijfheid en vreemde pijntjes.

Je spier en hart conditie wordt beter. Je longen, hart en spieren worden tijdens het trainen aan het werk gezet. Hierdoor gaan ze sneller en beter werken. Je zal het merken als je een trap oprent.

Sneller en sterker. Na een paar weken merk je het al. Je kan oefeningen sneller uitvoeren dan de eerste training. 

Hoeveel burpees of lunges kan je nu? Als bij ons traint ga je er niet alleen meer maken en maak je ze beter dan ooit te voren.

Beweging en ontspanning

Tijdens de bootcamps en Personal Training word je uitgedaagd om elke week weer een beetje meer te geven. Maar ook je dagelijkse beweging is van invloed op je gezondheid. Neem eens de trap in plaats van de lift. Pak de normale fiets in plaats van de auto of electrische fiets. Het zijn de kleine dingen die samen het grote verschil maken. 

Na al die beweging en inspanning mag je lekker relaxen. Ontspanning is even belangrijk als de andere pijlers voor je progressie. De kwaliteit van je slaap, gezellig tafelen en leuke dingen doen dragen bij aan het herstel van je lichaam. Ga er lekker op uit, speel met je kids, trek dat boek uit de kast. leg na 21 uur in avond je telefoon weg en doe je TV/tablet of laptop uit. Hoe meer rust en ontspanning je lijf krijgt hoe beter je resultaat boekt.

Tijdens het trainen herinneren we je aan de 3 pijlers. Voor blijvend resultaat is het belangrijk dat pijlers met elkaar in balans zijn. Zie een afwijking in je route niet als falen. Als je even je focus hebt verlegd dan is dat geen probleem. Herpak de focus op je 3 pijlers en let's go! 

Wil je wat meer invulling geven aan je doelen en mindset? Download dan hier ons E-book voor duidelijke doelen en heldere do's en don'ts!


Over de schrijver
Yuri Beekman is hoofdtrainer en eigenaar van Body Rock. Hij schrijft graag blogs om mensen te helpen meer plezier, kracht en energie in hun leven te laten vinden. Het uitgangspunt voor alles wat hij doet is het helpen van mensen op elk vlak. "Alleen datgene waar iemand energie van krijgt is op lange termijn succesvol. Dit kan nog wel eens veranderen. Daarom is het een toffe reis om te ontdekken wat je drijft en blijft motiveren".